Beslissing is gemaakt:-) - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Kris Linden - WaarBenJij.nu Beslissing is gemaakt:-) - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Kris Linden - WaarBenJij.nu

Beslissing is gemaakt:-)

Door: Kris van der Linden

Blijf op de hoogte en volg Kris

29 Januari 2013 | Tanzania, Dar es Salaam

Deze week is er veel gebeurd en de uiteindelijke beslissing is genomen wat ik ga doen! Maar dat vertel ik pas aan het einde van mijn verhaal, begin waar ik de vorige keer geëindigd ben.;)

Vorige week ben ik ziek geweest tot en met woensdag. Woensdag ben ik toch maar even naar het ziekenhuis geweest omdat het niet over wou gaan. Wat antibiotica gekregen en daarna werd het snel beter. In het ziekenhuis hebben ze me meteen gewogen, daar ben ik wel van verschoten. Binnen 3 weken maar liefst 5 kilo afgevallen.. Dus eet nu maar veel chips en chocolade om weer wat kilo’s aan te komen.

Naar de school ben ik niet meer geweest. Er was maar 1 leraar waar wij mee konden praten en als hij er niet was, konden we niets doen op de school. Ook gaf hij maar 3 – 4 uur les dus veel konden we niet doen. Donderdag en vrijdag ben ik dus maar terug gegaan naar het weeshuis Chakuwama. Op vrijdag waren alle kinderen vrij van school dus was iedereen in het weeshuis. Dit was gezellig aangezien er in de ochtend vaak maar 5 kinderen zijn.

Op zaterdag zijn we met de meiden naar Kipepeo Beach geweest! Helaas was het weer niet zo goed, maar toch leuk om even weg te zijn. Onderweg naar de boot had iemand nog geprobeerd om spullen uit mijn tas te halen, maar gelukkig had ik het gemerkt en heeft hij niets meegenomen. Wat wel ontzettend leuk was, was dat ze daar bitterballen hadden! Alle Belgen en Nederlanders wisten meteen wat ze gingen eten in de middag en alle anderen vonden ons maar gek en snapte er niets van! Maar wij hebben er enorm van genoten:-)
’s Avonds hebben we gegeten in Seacliff restaurant. Een aparte plek, je kunt hier bestellen van 5 verschillende restaurants die alle 5 totaal verschillend zijn van elkaar. Dit betekent wel dat je 5 verschillende kaarten moet doorlezen en 5 keer moet zeggen dat je nog niet weet wat je wilt. Wel ontzettend lekker gegeten dus zeker de moeite waard!

Op zondag hebben we niet veel gedaan. Ik ben met 3 andere vrijwilligers naar het Village Museum geweest. Een museum waar je alle huisjes kan zien van de verschillende stammen in Tanzania. De eerste 3 huisjes waren leuk, maar daarna hadden we het wel gezien..
Om 18.00 uur zou er een dans & muziek optreden zijn, maar 18.45 uur was er nog steeds niets dus zijn we maar naar huis gegaan. Helaas, want dit hadden we graag gezien!

Op maandag ben ik weer naar het weeshuis gegaan. Ook zijn we even gaan kijken naar een nieuw project: een ‘Day-Care’. Aangezien er iedere keer problemen zijn over Arusha, leek het me wel slim om te gaan kijken want 2 maanden in Chakuwama zitten is geen optie. Het zag er ontzetten mooi uit, maar deze opvang is voor kinderen waarvan de ouders werken en ’s avonds opgehaald worden. Dit is niet waarvoor ik naar hier ben gekomen dus Arusha heeft nog steeds mijn voorkeur.
In de middag krijg ik te horen, dat ik naar Arusha kan en daar in een weeshuis kan gaan werken. Dit weeshuis wordt gerund door een Canadese vrouw en schijnt zeer goed te zijn. Ze hebben zelfs een website met daarop alle informatie over de kinderen. Voor diegene die geïnteresseerd zijn, dit is de website: www.tuchifo.com

Gisteren had ik besloten om op maandag te vertrekken, maar aangezien vandaag een enorme saaie dag was op Chakuwama ga ik zo proberen om een vlucht te boeken op donderdag. Ik heb hier genoeg tijd verdaan en verheug me enorm op het nieuwe weeshuis, waar ik meteen aan de slag kan!

Dus de volgende keer dat ik blog zal dat zijn vanuit Arusha!

Kwaheri,
Kris

  • 29 Januari 2013 - 13:16

    Mirthe:

    Hee,

    Goed dat je die beslissing genomen hebt denk ik! Probeer je dagen nog een beetje nuttig te besteden en dan vol goede moed in Arusha aan de slag! Goede reis en succes alvast!

    Groetjes vanuit een niet meer wit en erg nat Nederland.. ;)
    (Toch geen elfstedentocht gemist he ;) )
    Xx Mirthe

  • 29 Januari 2013 - 13:23

    Thea:

    He Kris.

    5 kilo lichter al! Het moet niet gekker worden meid. Straks blijft er geen Krisje over ha ha. Dus één advies: veel chips, chocolade en bitterballen eten. En dat je geduld moet hebben daar dat wisten wij ook al. Komt het vandaag niet dan morgen is daar de gedachte. Je zult er aan moeten wennen. Ze zijn daar niet zo gehaast dan bij ons. Geniet er maar lekker van want straks is het hier weer hurry up en ga je het rustige leventje nog missen!. Heel knap van je dat je nu de beslissing genomen hebt om naar Arusha te gaan. Daar gaat het zeker leuk zijn.Heb er vertrouwen in en gniet met wat er weer komen gaat.
    Heel veel liefs uit een nat en winderig Bergeijk. En stuur aub een klein beetje zon naar hier!! Dike kus van Thea en van Christ nauurlijk ook!

  • 29 Januari 2013 - 13:47

    Ome Cees:

    dag Kris, succes met je genomen stap, laten we hopen dat je op nieuwe adres meer voldoening uit je verblijf in tanzania kunt halen. Ben erg benieuwd naar je volgende bericht.groetjes Ome Cees

  • 29 Januari 2013 - 14:47

    Marian Wenting:

    ha Kris

    Gelukkig eindelijk weer een verhaal van jou.
    je hebt de knoop dus toch door gehakt, wel vervelend zeg om zo de eerste drie weken te moeten door komen.Ook heb je hier toch weer iets van geleerd. ik heb weer met interesse je verhaal gelezen, afvallen moet je niet doen en probeer wel goed te eten, want dat geeft je ook meer energie. Ik heb ook de website van tuficho bekeken dat ziet er inderdaad geweldig goed uit. ik hoop dat je het daar wel naar zin gaat krijgen en dat je in Arusha wel kunt vinden wat je zoekt. Heel veel geluk en zeker ook gezondheid en genieten meid!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    groetjes uit Hulsel

  • 29 Januari 2013 - 16:40

    Gerda:

    Hey Kris.

    Leuk om je verslagjes te lezen. Jammer dat het niet was waar je op gehoopt had, maar je bent weer een ervaring rijker. Op naar de volgende uitdaging en ik hoop echt voor je dat je het in Arusha wel naar je zin hebt. Zorg goed voor jezelf.
    Groetjes, Geurda;)






  • 29 Januari 2013 - 20:20

    Pa:

    Goed gedaan meid!

  • 29 Januari 2013 - 20:44

    Henri En Nel:

    hoi kris,

    We wensen je veel succes met je nieuwe uitdaging, hopelijk vind je nu beter je draai. Blijf geloven in jezelf dan komt alles goed, dat weet ik zeker. Heel veel succes en we blijven je volgen.

    groetjes henri en nel

  • 29 Januari 2013 - 21:22

    Sonja Jansen:

    Hey Kris, alvast veel succes in Arusha!
    Ik hoop dat je je tijd daar nuttig kunt besteden.
    Groetjes, Sonja

  • 29 Januari 2013 - 21:47

    Ssilvia:

    Heee kris!fijn om te horen dat het goed met je gaat!leuk verhaal en leuke foto's!
    Nu op naar de volgende uitdaging in arusha!kan niet wachten op het volgende
    Reisverslag!!veel plezier en succes!xxxxxx en liefs silvia:-*

  • 29 Januari 2013 - 22:15

    Nina:

    Fijn dat je de knoop hebt doorgehakt. Op naar het volgende avontuur!
    Xxx

  • 30 Januari 2013 - 07:10

    Astrid:

    Hoi Kris,

    Ik heb net je laatste verslag gelezen, en van jullie mam gehoord
    hoe het met je gaat. En ik hoop dat je snel wat te doen hebt, want
    daar ben je voor naar Afrika gegaan tenslotte. Geniet ervan!

    Heel veel groetjes van Astrid en fam.

  • 30 Januari 2013 - 08:17

    Patty:

    Hee meisje,

    Wat goed van je dat je deze beslissing genomen hebt.. Oehhh bitterballen, die zal je inderdaad wel missen! Kijk maar uit met je gewicht! Je bent al zo mager.. flink snoepen dan he!
    Naar Kippepeo Beach geweest lees ik. Had je Erna nog gezien?
    Nou veel plezier in Arusha, hoop dat je daar meer kan doen! Succes meisje!


    Groetjes,

    Patty

  • 30 Januari 2013 - 10:41

    Annette:

    Ha Kris,

    Goed dat je de knoop door hebt gehakt!! Heel veel plezier en succes in Arusha!

    Groetjes,
    Annette

  • 30 Januari 2013 - 17:25

    Kirsten:

    Hé Kris, goed zo dat je je hart volgt en lekker daar gaat waar je wel nuttig kunt zijn. Heel veel succes en plezier op de volgende plek!! Liefs Kirsten (en Karel natuurlijk)

  • 31 Januari 2013 - 10:55

    Rob Klemann:

    Dag Kris,
    Fijn te lezen, dat je weer aardig bent opgeknapt. Ik wens je heel veel succes in het weeshuis, alwaar je gaat werken.
    Ik mag zeggen, dat ik uit ervaring spreek, later denk je met plezier terug aan de positieve ervaringen die je hebt opgedaan en de mindere ervaringen vergeet je gewoonweg.

  • 05 Februari 2013 - 17:43

    Suus:

    Hey die kris!5 kg lichter,pff en je was al zo'n spinneke.nu lekker snoepen dan om die kilo's er weer aan te krijgen.dat is dan wel weer n voordeel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kris

Op 4 januari vertrek ik voor 3 maanden naar Dar Es Salaam, Tanzania. Daar ga ik vrijwilligerswerk doen op een basisschool. Een spannende ervaring, maar zeer leerzaam!

Actief sinds 19 Nov. 2012
Verslag gelezen: 563
Totaal aantal bezoekers 18551

Voorgaande reizen:

04 Januari 2013 - 12 April 2013

Vrijwilligerswerk Tanzania

Landen bezocht: