Het avontuur is begonnen! - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Kris Linden - WaarBenJij.nu Het avontuur is begonnen! - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Kris Linden - WaarBenJij.nu

Het avontuur is begonnen!

Blijf op de hoogte en volg Kris

05 Januari 2013 | Tanzania, Dar es Salaam

Na een lange vlucht ben ik eindelijk gearriveerd in Tanzania. Wat een hitte en dat om 3 uur ’s nachts!
Iedereen moest op het vliegveld in de rij gaan staan voor een visa, gelukkig had ik dat al geregeld en kon ik meteen doorlopen. Nadat mijn koffer was gearriveerd, moest hij door de scanner. Maar dit had net zo goed niet kunnen gebeuren. Denk niet dat iemand het interesseert wat je mee naar Tanzania neemt.
Na een uur wachten, op 2 Belgen, werd ik naar mijn gastgezin gebracht. Inmiddels was het al 5 uur ’s nachts. Het staat gelukkig in een goede wijk in de buurt van veel ambassades. Het huis is gevestigd in een soort van appartementencomplex. Op de bovenste etage is onze woning. Het is een zeer kleine huis, waar nog 3 andere vrijwilligers slapen. 1 Belg en 2 Canadezen. Onze slaapkamer, kun je niet echt een kamer noemen. In de gang is een wand geplaatst en achter die wand staan 2 stapelbedden. Het is tevens een doorgang naar de badkamer, waar iedereen doorheen moet. Gelukkig is er wel een airco:-)
Het gastgezin bestaat uit een moeder, die 6 dagen in de week werkt, een vader, die 6 dagen in de week werkt en een dochter. Zij kijkt alleen maar tv en voert voor de rest niet veel uit. Ook is er een huisvrouw, die voornamelijk kookt en de was van het gezin doet.
Na een korte nacht ben ik met Emma, het Vlaamse meisje, naar de stad gegaan met een Dalalal. Wat een ervaring en wat een hitte! Gelukkig hebben we er nog niet met beesten in gezeten. In de stad is het enorm druk en van regels zijn geen sprake. Leuk om te zien hoe de mensen hier leven.
Aankomende maandag krijg ik van Projects Abroad een rondleiding door de stad en de belangrijkste punten worden getoond. Ik heb vandaag te horen gekregen dat de basisscholen pas op 14 januari weer starten, dit betekent dat ik een week niets heb te doen. Daar baal ik wel van, ik wil aan de lsag. Ik ben benieuwd wat ze voor me in petto hebben want hier in het huis vertoeven is ook niet echt aangenaam. Ook zijn de dagen niet zo lang als dat op de site vermeld staat, maar van 9.00 – 13.00. Ik hoop dat mijn dagen wat langer worden, anders is er veel tijd om te vervelen.
Van wat ik van het land gezien heb, is het super mooi! Ik ben zeer benieuwd wat er nog allemaal komen gaat. Gelukkig kan ik het goed vinden met Emma, dus een maatje heb ik al gevonden:-)

Hopelijk heb ik de volgende keer wat meer te melden, maar dat zal wel goed komen!

Kris

  • 05 Januari 2013 - 19:00

    Nina Romme:

    Hi Kris,
    Dat klinkt als een goede start van jouw avontuur. En wat betreft korte dagen: is soms best fijn om 's middags even niks te doen op het heetst van de dag! Maar goed, daar vind je straks vanzelf je weg wel in. Hopelijk kun je komende week alvast wat voorbereidend werk doen en dan vanaf de 14 e echt aan de slag. Succes!
    Groetjes, Nina

  • 05 Januari 2013 - 19:40

    Mirthe:

    Hee! Blij dat je goed aangekomen bent! Ook wel weer fijn dat je nu een weekje hebt om je draai te vinden daar! Geniet van het lekkere weer want hier is het nog steeds niks ;) en ben benieuwd naar de eerste foto's van je gasthuis en de omgeving! Zie ze wel een keer verschijnen op je site (hoop ik ;) )
    Veel plezier en een fijne vakantie dan tot de 14e!
    Xx Mirthe

  • 05 Januari 2013 - 19:40

    Harm Donkers:

    Heel veel plezier en geniet ervan.

  • 05 Januari 2013 - 19:43

    Marian En Harrie Wenting:

    beste Kris

    We hebben net jou eerste verslag gelezen, fijn dat je goed bent aangekomen,en dat je ook al een maatje hebt gevonden. Je denkt dat je je gaat vervelen? Hé Kris ook genieten hé van je vrije tijd.
    Zo luxe als je het thuis hebt neem van mij aan dat tref je nergens.
    We volgen je op de voet en het is zo 14 januari zodat je aan de slag kunt. Heel Heel veel succes en geluk
    Geniet meid!!!!!!!!!!!!!!!!!

    groeten Harrie en Marian

  • 05 Januari 2013 - 19:53

    Sanne:

    Hey schoonzussie!
    Fijn dat je goed bent aangekomen daar!
    Nu even je draai vinden daar, maar dat gaat
    lukken. Enjoy!
    X

  • 05 Januari 2013 - 20:11

    Henri En Nel:

    Ha Kris
    Leuk om je eerste verslag te lezen.
    We hopen dat je het naar je zin krijgt.
    Veel succes, ook fijn dat je al een maatje hebt.
    Geniet van het warme weer hier is het snertweer.
    Groetjes en tot nogeens

  • 05 Januari 2013 - 20:12

    Ome Cees:

    beste Kris,
    geniet van je tijd daar in dat verre land, maak er iets van ! dat zal jou wel lukken !
    groetjes Cees

  • 05 Januari 2013 - 20:54

    Patty:

    Hee meisje! Blij dat je goed bent aangekomen! Als je je verveelt kun je misschien de huisvrouw wel helpen;)
    haha... Heel veel succes en ik wacht met smacht op je volgende verslag! Veel plezier en geniet ervan!

  • 05 Januari 2013 - 21:10

    Gerda:

    Hey Kris.

    Kei leuk om je verslagje te lezen. Heel veel succes en geniet van je avontuur, toi toi toi.
    Groetjes, Gerda

  • 05 Januari 2013 - 23:05

    Ivonne:

    hey kris
    wat een reis zeg:-)
    fijn om te horen dat je goed aangekomen bent. ik wens je veel plezier en suc6. leuk om wat van je gehoord te hebben.geniet ervan
    groetjes ivonne

  • 05 Januari 2013 - 23:25

    Sjors:

    Als je per se wil beginnen met vrijwillig werken, stuur je de poetsvrouw n weekje op vakantie. Anders zou ik zelf n ticket.naar Zanzibar boeken en volgende week pas weer terug komen :-) Gelukkig heb je een Vlaamse maat, dus dat gaat goed komen Kris. Succes!

  • 06 Januari 2013 - 10:10

    Gea De Waal:

    Hoi kris

    Fijn dat je goed bent aangekomen. Wat een leuk reisverslag. Mooi dat je al een maatje hebt. Dan kunnen jullie de eerste week de stad verkennen.misschien is een week vrij wel goed om te acclimatiseren.heel veel plezier en succes.
    Groetjes gea

  • 06 Januari 2013 - 10:10

    Gea De Waal:

    Hoi kris

    Fijn dat je goed bent aangekomen. Wat een leuk reisverslag. Mooi dat je al een maatje hebt. Dan kunnen jullie de eerste week de stad verkennen.misschien is een week vrij wel goed om te acclimatiseren.heel veel plezier en succes.
    Groetjes gea

  • 06 Januari 2013 - 11:01

    Emmy :

    Hallo Kris,
    volgens mij bevalt het daar wel.
    Ik hoop dat je leuke dingen gaat doen met je maatje.
    veel plezier!!!
    Groetjes Emmy

  • 06 Januari 2013 - 15:04

    Christ En Thea:

    He Kris

    Wat fijn dat je heelhuids aangekomen bent. En die hitte daar weten wij alles van!
    Maar komt goed. Even wennen. Geniet nog maar lekker van de vrije dagen die komen gaan. Straks zul je het nog druk genoeg krijgen. Alleen die indrukken al. Geniet van wat er komen gaat. We blijven je volgen. Heel veel groetjes van ons.

  • 06 Januari 2013 - 15:35

    Tante Els En Ome Louis:

    Ha Kris,
    Fijn dat je goed aangekomen bent. We hebben je wel gemist op de nieuwjaarsborrel.
    Geniet maar van je vrije week en dan veel succes met je werk.
    groet, vanuit het koude Bladel, Louis en Els

  • 06 Januari 2013 - 18:12

    Jos:

    He Kris..
    Leuk en herkenbaar,jouw verslag.
    Wen maar gauw aan Afrika en mn aan t tempo.
    Draai t maar terug naar inheemse standaard. Wij hebben de klok uitgevonden, zij de tijd. 'S middags even rusten ga je ook gauw aan wennen.
    Toitoitoi... jos

  • 06 Januari 2013 - 18:39

    Vera En Saskia En Hanne En Hein En Simon:

    Ha lieve Kris,

    Heb je al iets gegeten daar? Of heb je een paar van je overheerlijke loempia's meegenomen? Fijn dat je een leuk maatje hebt waar je je ervaring mee kunt delen. Geniet van de komende tijd!

    Groetjes!

  • 07 Januari 2013 - 00:33

    Hilde:

    Hee Krissie,

    Fijn dat je goed bent aangekomen!
    Ik hoop dat je je draai snel vindt daar, maar jou kennende komt dat vast wel goed :)
    (En een siesta midden op de dag, zijn prima momenten voor schoonheidsslaapjes!;) )

    Geniet ervan en succes!

    Liefs, Hilde

  • 07 Januari 2013 - 14:24

    Rob Klemann:


    Hallo Kris,

    Leuk om je verslag te lezen. Ik kan me helemaal een beeld vormen, waar je je bevindt. Het is voor mij al enige jaren geleden, dat ik daar was. Geniet intens, want de ervaringen, die je daar opdoet blijven je je hele leven bij. Vanavond de eerste repetitie van de D G H. Er zal wel veel over je gepraat worden. Heel veel succes en ik zal je ervaringen met veel belangstelling volgen. Hartelijke groeten.

  • 08 Januari 2013 - 09:24

    Jeske (Projects Abroad):

    Hallo Kris!

    Daar ben je dan, in Tanzania! Leuk om te horen dat je goed met je huisgenootje kunt opschieten!
    Jammer dat je nog niet meteen kan beginnen op je project, ik kan me voorstellen dat je daar veel zin in hebt.
    Als je je dagen wat kort vind, kun je misschien met onze lokale collega's kijken of je 's middags nog ergens aan de slag kan?

    Heel veel plezier in elk geval met het leven in Tanzania!

    Groetjes Jeske
    Projects Abroad

  • 09 Januari 2013 - 14:18

    Evelien Wintermans:

    Hej Kris!
    Beetje late reactie maar met alle drukte is het er een beetje bij ingeschoten ;)
    Super leuk om te lezen hoe je eerste dagen daar zijn.. Brengt alle herinneringen aan m'n buitenlandstage weer een beetje terug..
    Hoop dat je je draai gaat vinden en dat je leuke trips gaat maken in je vrije middaguren.
    Hou ons op de hoogte! :)
    x Eef

  • 09 Januari 2013 - 16:16

    Sjannie:

    hai Kris
    Fijn dat je goed bent aangekomen, geniet van de komende tijd. Kijk uit naar je verdere reisverslag.
    Ik hoop dat je je draai daar snel gevonden hebt.
    groet sjannie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kris

Op 4 januari vertrek ik voor 3 maanden naar Dar Es Salaam, Tanzania. Daar ga ik vrijwilligerswerk doen op een basisschool. Een spannende ervaring, maar zeer leerzaam!

Actief sinds 19 Nov. 2012
Verslag gelezen: 504
Totaal aantal bezoekers 18611

Voorgaande reizen:

04 Januari 2013 - 12 April 2013

Vrijwilligerswerk Tanzania

Landen bezocht: